Breaking News
Loading...
Monday 17 November 2014

Kita tak patut gemuk, gendut dan buncit!



Saya faham sangat perasaan ini.

Saya pernah gemuk akibat tersalah makan suplemen untuk membanyakkan susu badan.

Sengsara sangat-sangat sebab saya rasa "tak cantik nya aku bila badan melebar".

Mula rasa rimas dengan teguran kawan-kawan.
Mula rasa terlalu banyak baju yang aku tak muat!
Mula rasa kembungnya muka ku tatkala tinjau di cermin.

Tinjau aje sebab tak mampu nak tengok kebesaran diri sendiri lama-lama di depan cermin.

Saya taknak lah sebut suplemen itu. Selepas saya perasan badan saya naik mendadak dan Alhamdulillah susu badan memang meningkat, barulah saya tahu rupa-rupanya untuk membanyakkan susu badan, saya perlu makan dengan banyak, nafsu makan memang membuak-buak.

Kasihan! Sebab saya tak buat research betul-betul. Terpengaruh sebab ia murah.

Dan, saya mula mengalami masalah buncit, yang melampau teruk dari biasa. Hehe! Biasanya memang kalau berat badan dah naik, perut pun dah mula menjauh ke depan. Jangan biarkan ia melarat sampai anda berdiri dah tak nampak kaki sendiri.

Bahaya tuh!

Apa yang saya ambil untuk mengurangkan masalah perut buncit ini adalah dengan mengambil Omega Guard. Iya, Omega Guard si minyak ikan Shaklee! Nah, saya belanja gambar!
Ianya memang minyak ikan, dan semestinya dengan pelbagai kegunaan tapi entri ini khas untuk saya share kebaikan minyak ikan Shaklee ini untuk mengatasi masalah perut yang jauh ke depan tadi! 

Omega Guard antara fungsinya adalah untuk membakar lemak di dalam badan, tak kisahlah yang tepu atau pun yang baru aje berani-berani nak menyinggah ke dalam badan anda! Saya sukakan Omega Guard ini kerana buatkan saya berpeluh, berpeluh sebab dibakar dari dalam!

Sebelum itu jom kita fahami konsep kenapa lahhhh kita buncit???

Buncit terjadi akibat dari pengumpulan lemak di bahagian perut dek kerana bahagian perut adalah bahagian yang paling kurang melakukan apa-apa aktiviti. Yela, kalau kaki kita ni memang berjalan aje ye tak, kalau tangan memang tak henti-henti buat kerja. Perut pula memang aktivitinya terima makanan, jadi memang tak ada pergerakan sangat di bahagian perut yang terlibat dalam aktiviti seharian kita.

Maka dengan itulah lemak yang ada di dalam badan terhasil dari pengambilan makanan, berkumpul di bahagian perut!

Ada yang kata, untuk buangkan kebuncitan dan kegendutan ini dengan buat "sit-up"

Buat "sit up" untuk kita awal-awal lagi mencegah perut supaya jangan buncit, bukannya dah buncit baru nak buat "sit up". Maka memang wajiblah anda ambil suplemen dengan konsisten bagi membakar lemak yang anda taknak tengok di bahagian perut tu, atau dah pun memenuhi di keliling pinggang!
Saya pernah bersaiz badan yang di sebelah kanan! Rasa down sungguh sebab susahnya nak dapat baju yang bersaiz begitu, kalau ada pun memang tak berkenan sungguh di mata. Tak cantiklah tu pendek kata ya!

Apa yang best mengenai Omega Guard ini dalam misi kita untuk kuruskan badan dan buangkan buncit itu adalah; Omega Guard memang mampu mengenyangkan perut anda, dalam jangka masa yang lama! Omega Guard adalah salah satu suplemen yang Shaklee syorkan dalam program penurunan berat badan dengan menekankan konsep 3B (Bakar, Buang dan Bina)

Bagaimana Omega Guard mengenyangkan anda?

Di dalam Omega Guard mengandungi Omega-3 dan rahsianya Omega-3 ini mampu meningkatkan paras hormon Leptin di dalam badan.

Apa kebende pulak Leptin tu ya?

Leptin inilah yang seandainya di dalam kuantiti yang tinggi atau banyak, mampu membuatkan perut kita kenyang sebab hormon ini akan menghantar signal ke otak dengan memberitahu bahawasanya tuan empunya badan dah kenyang, maka, bila otak dah dapat signal kenyang ini, kita pun jadi kurang selera makan.

Kalau sebelum ni memang dah makan waktu sarapan, lunch, tea time, dinner, supper belum lagi setiap masa dengan mengunyah jajan, bila dah makan Omega Guard, kita masih lagi ada nafsu makan, bukannya terus tak makan langsung ye, bezanya kita dah pandai mengambil sekadar yang perlu untuk kenyangkan perut. Memadailah dengan jumlah yang betul-betul apa yang badan perlukan.

Dah takde lah istilah buruk lantak ye dak?

Kalau tak tu memang asyik makan jela, sampai orang tegur, "Hujan pun tahu berhenti, kau aku tengok tak berhenti mengunyah"

Sentap weh!

Jadi, bagaimana pula anda yang dah kurus, betulke kalau dah kurus memang confirm tak buncit?

Ada tau, tak semestinya orang yang bersaiz besar aje buncit, yang kurus pon ada yang mengalami masalah buncit ini, cuma tak la terlalu jauh ke depan, mungkin tak nampak sangat secara jelas tapi ia ada di situ!

A study published in the International Journal of Obesity showed that supplementing the diet with Omega-3 fish oil increases the number of fat calories burned per day by up to 26%

Pembakaran lemak memang berlaku secara semulajadi di dalam sistem badan kita kalau kita berusaha secara semulajadi juga, tetapi kajian menunjukkan seandainya kita berusaha secara semulajadi dan tambah pula dengan pengambilan Omega -3, berat lagi mudah dan cepat turun!

Jadi memang tak hairanlah sesiapa yang mengambil Omega Guard boleh nipiskan perut yang gendut dan buncit tu!

Jom cuba Omega Guard si Omega-3 ni hari ini! Berita baik buat anda yang dah tak sabar-sabar nak buangkan buncit tu jauh-jauh, bulan ini Shaklee bagi offer 5% diskaun kalau anda beli 2 botol!

Bagaimana cara makan?
Bagaimana kalau nak beli?

Ha, kena la cari saya secepat mungkin! Atau, masih rela nak berdamping dengan kebuncitan, kegendutan anda tu?

Pilihan di tangan anda!


 Selamat tinggal si geleber!
----------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik, "hot selling" di Malaysia ini??
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : FAEZAH ABDUL JALIL
Pengedar Sah Shaklee Kawasan SENAWANG, AMPANGAN, SIKAMAT, SEREMBAN 2, JELEBU
Shaklee ID [ No : 880125]
Fon : 013-3807761
Facebook : https://www.facebook.com/pages/Triple-FQ-Shoppe/153463454757147
Email : faezah010203@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 880125.
Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya, pengedar TERDEKAT anda!
----------------------------------------------------------------------------------------

11 comments:

  1. Dah kurus boleh pakai pakaian yang banyak design.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betulll..rasa yakin nak melangkah kan..

      Delete
  2. buncit atau gemuk boleh mengundang penyakit..so hati-hati

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebiasaanya memang jantung dah kena extra penjagaan! risau, ramai sangat sekarang mati muda dek kerana heart attack..

      Delete
    2. kalau mati muda sebagai imam muda tak pe lah pulak!

      Delete
  3. alamak..perut makin bun-bun sekarang ni. Banyak makan fast food

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi ade gak yang kate minum ais pon menyumbang kepada perut yang ke depan..hihi..haih..sumenye memang fevret ye dakk.. :D

      Delete
  4. Terlalu gemuk tak patut, terlalu kurus pun tak patut. Harus pakai diet yang pas untuk mendapatkan tubuh yang ideal dan sedap dipandang mata

    ReplyDelete
    Replies
    1. di samping kurus, sihat juga! itu yang penting. :D

      Delete
  5. Kesihatan itu penting. Dengan sihat kita boleh bantu orang kita boleh tambahkan amalan, kita mudah untuk beribadat...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..itu yang utama..senang beribadat, senang nak buat kebajikan juga! :)

      Delete

Copyright © 2015 FQ RayaKaya All Right Reserved