Breaking News
Loading...
Tuesday 7 October 2014

Promosi Oktober : Cakap-cakap tentang ESP!


Bukan anda seorang sahaja yang komplen pasal ESP ni. Saya pon komplen jugak. Saya pernah terlupa minum ESP sehari. Walawehhhh memang lemau. Biskut lemau pon lagi sedap. Memang rasa macam "apa yang tak lengkap lagi ni?", rupanya tak minum ESP.

Sekarang ESP+Meal Shakes (promo beli 3 PERCUMA 1 sedang berlangsung serentak dengan promo ESP)+Perfromance Drink adalah sarapan terawal yang saya mesti ambil. Biasanya lepas Subuh. Apa rasanya bila 3 benda ini dicampur sekali?


  1. Rasa sedap
  2. Rasa macam air yoghurt
  3. Rasa sejuk tekak
  4. Rasa kenyang
  5. Rasa terbuntang mata (segar~~)
Biasanya customers yang menjadi peminum setia ESP ini, majority mereka akan komplen benda yang sama..

  • "Pae, aku rasa kenyang je minum ESP ni, lunch mesti makan sikit je, jimattt"
  • "Pae, susu badan macam pekat sikitla, memang eh?"
  • "Pae, baru aku perasan, muka macam ada extra shining sikit bila minum ESP"
  • "Pae, bila lagi promo ESP, rasa macam tak boleh tak minum ESP sehari"
  • "Pae, time berpantang hari tu memang meriah sangat susu, Alhamdulillah stok banyak"
  • "Pae, kulit dah tak kering sangat macam dulu..tumit kaki pon dah recover sikit..hari tu pecah teruk gak"
  • "Pae, rambut dah kurang gugur..yeay!!!"
  • "Pae, stretch mark dah pudar...perut dah cantik!"
Dan pelbagai "Pae" lagi sebenarnya... (Pae tu nama glemer time skolah..)

Saya pon turut akui benda yang sama bila saya mula konsisten dengan minum ESP ni. Bila kita kekurangan protein, kita pasti akan hadapi masalah kepada organ terbesar di badan kita, apa lagi kalau bukan kulit!

Satu yang amatlahhhh saya perasan, bila minum ESP dengan konsisten, muka memang dah tak berminyak. Bangun pagi pon rasa selera je tengok muka sendiri..kalau berminyak tu memang mengomel jela ye tak?

Sekarang pon saya dah berani dan confident nak keluar rumah tanpa mekap. Sebenarnya pakai bedak talkum aje, tapi kebanyakannya memang keluar dengan naked face. Gituuu!

Cuba anda Google apa yang orang lain cakap-cakap tentang ESP. Saya yakin majoriti yang anda jumpa mesti luahan perasaan tentang kulit!

Mereka (dan saya) suka ESP sebab Non GMO Soy yang paling mudah bancuh. Sebab ape tau, bila anda ada ESP itu bermaksudnya anda boleh campur ESP dengan apa sahaja minuman yang anda suka, (terbaik dicampur dengan air yang chill) tapi ESP tidak boleh dibancuh dengan air yang berkafein atau berkarbonat.

Dan, pantang larang yang paling utama, tentulah tak boleh dibancuh dengan air yang mendidih. Ingat tak zaman sekolah dulu cikgu ajar, protein akan mati, lenyap terus bila didedahkan dengan suhu yang tinggi! Maka, samalah teori nya dengan ESP ni...

Saya sudah melalui banyak fasa dalam kehidupan semenjak berkahwin ini dengan ESP. Breastfeeding dengan ESP. Mengandung anak ketiga dan keempat juga dengan ESP. Berpantang anak ketiga dan keempat juga dengan ESP. Bila berpantang anda ambil ESP, ia mempercepatkan penyembuhan luka, saya bersalin normal jadi luka perineum agak banyak jugakla jahitannya. Dan saya masih memilih ESP untuk breastfeeding journey dari anak kedua hinggalah keempat ini (dan yakin masih memililih ESP juga untuk anak yang seterusnya).

ESP Shaklee kaya dengan protein dan asid amino. ESP mempunyai indeks glisemik yang rendah iaitu 39. Mari kita study sat carta bergambar ini, mungkin lebih mudah faham akan keperluan mengapa perlu mempunyai indeks glisemik yang rendah.


ESP Shaklee jatuh di bawah kategori LOW GLYCEMIC FOODS (IDEAL TO CONSUME)

Jadi, anda faham bukan, kenapa ESP Shaklee memang menjadi pujaan ramai?


Jemputan dan alu-aluan untuk anda dapatkan ESP anda dari saya! Rebut peluang dengan belian 6 tin anda dapat 7 tin! Boleh dikongsikan dengan ahli keluarga mahupun kawan-kawan. Ehhh, nak share dengan jiran tetangga pon boleh!

Setin boleh bertahan hingga 5 minggu, sebab sehari anda perlu bancuh sebanyak 3 sudu besar sahaja. Jangan overdose pulak ye?

Terima kasih atas sumbangan masa anda untuk menatap perkongsian saya ini..

Semoga bermanfaat buat anda yang masih berkira-kira untuk mencuba Shaklee!

Shaklee di mata dan di hati saya, memang



 Oktoberfest!!!
Anda boleh baca mengenai sok-sek ESP yang orang sukeee tanya di sini.
----------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik, "hot selling" di Malaysia ini??
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : FAEZAH ABDUL JALIL
Pengedar Sah Shaklee Kawasan SENAWANG, AMPANGAN, SIKAMAT, SEREMBAN 2, JELEBU
Shaklee ID [ No : 880125]
Fon : 013-3807761
Facebook : https://www.facebook.com/pages/Triple-FQ-Shoppe/153463454757147
Email : faezah010203@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 880125.
Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya, pengedar TERDEKAT anda!
----------------------------------------------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015 FQ RayaKaya All Right Reserved