Breaking News
Loading...
Friday 9 January 2015

Mengapa saya memilih untuk berniaga Shaklee?


Tiba-tiba rasa terpanggil nak borak dengan anda topik ini.

Bukan seorang yang bertanya. Ramai.

Malah diri sendiri pun tertanya-tanya jugak. Boleh?

Apabila difikirkan secara fokus dan bersungguh-sungguh, antara sebab saya bersungguh-sungguh berniaga Shaklee adalah;

1. Suplemen dan deretan produk Shaklee adalah terbukti selamat, semulajadi dan berkesan. Ramai yang mengakuinya dan bukan sedikit yang dah bertukar ke Shaklee selepas agak kecewa dengan produk lain yang pernah mereka cuba sebelum ini.

2. Kesemua produk Shaklee adalah bersifat available, maksudnya bukan hanya famous dipermulaan, mahsyur di awalan lepas tu hilang entah ke mana! Banyak produk yang bersifat begini hari ini yang mana kalau saya mendaftar sebagai ejen, saya ragu-ragu akan kelangsungan perniagaan saya untuk 5 ke 10 tahun akan datang. Saya pernah mencuba satu produk kurus pada tahun 2011, dan hampir menjadi ejen kerana memang permintaan produk itu sewaktu itu amat memberangsangkan. Boleh la dikatakan jadi jutawan, tapi sekejap! Selepas itu produk itu hilang tenggelam entah ke mana. Bukan ke merisaukan kalau saya jadi ejen bila produk terputus pengeluarannya?



3. Produk Shaklee amat menjimatkan dan hasil sangat tak berbaloi dengan apa yang saya dah bayar. Ehhh, nanti dulu, jangan salah faham dulu. Mula-mula saya makan Shaklee memang rasa mahalnye produk ini. Tapi bila dah dapat capai apa target saya, expectation kalau bahasa omputehnye..terus saya rasa, MURAHnya Shaklee!

4. Saya mula makan suplemen Shaklee tahun 2010, mencuba set kurus plus penyusuan. Tapi dibukakan hati untuk berniaga Shaklee pada tahun 2012. Lama sungguh bagi saya untuk betul-betul yakin dengan perniagaan Shaklee. Tapi bila saya sendiri lihat produk Shaklee memang always available, tak ditelan dek zaman, tak luput dek lambakan suplemen yang lain, akhirnya saya nekad menjadi ahli.


5. Suplemen Shaklee boleh dikatakan hampir semua mempunyai pelbagai kegunaan. Sebab itu anda boleg tengok pelbagai testimonial pelanggan Shaklee untuk satu produk. Memang begitu! Contohnya, bila anda makan Omega Guard untuk kesihatan jantung, anda akan perasan anda dah tak buncit, otak semakin cerdas dan mula mendapat berat badan yang ideal.


6. Terlalu senang untuk order barang. Hanya online sahaja. Kalau dulu kami pengedar ni terpaksa beratur panjang di branch, Shaklee tiada stokis ye! Semenjak dah disistemkan, saya hanya duduk di rumah, online dan selalunya keesokan harinya barang dah sampai depan pintu! Shaklee menggunakan perkhidmatan kurier yang reliable iaitu GDEX dan Citylink.



7. Permintaan produk Shaklee yang amat tinggi! Kadang-kadang memang tak cukup tangan nak handle, di masa sekarang ini pun saya masih lagi kekurangan wakil pengedar. Sebab kadang-kadang bila mereka nak barang secara COD (cash on delivery), susah juga rasanya nak hantar kalau dah jauh sangat kan? Sesungguhnya saya amat-amat memerlukan wakil pengedar saya di seluruh negara! Anda kalau berminat boleh hubungi saya di 013 380 7761. Bimbingan dan tips jualan PERCUMA!



8. Dan semestinya saya memilih Shaklee kerana sistemnya yang sangat telus, adil dan clean & clear! Tiada yang tersembunyi, anda akan dimaklumkan marketing strategy yang tak pernah anda rasa setelus ini! Setiap pangkat yang anda ingin capai, akan dijelaskan secara terang sampai anda faham bagaimana kriterianya.

9. Bonus yang memang di tahap yang menerujakan! Ha, ni memang betul..ia akan bermula dengan 2 angka dahulu, tapi ada yang bermula dengan 4 angka terus bonusnya. Pendek kata memang bergantung kepada usaha kita bagaimana. Sales meletup-letup adalah kerana adanya permintaan yang tinggi terhadap produk Shaklee. Orang kata kalau sebut aje, jual Shaklee, memang terus orang beratur nak order!

10. Yang paling saya suka adalah kerana saya di dalam group yang betul, mentor yang memang dah mencapai tahap "financial freedom" dan mentor ini tak pernah kedekut ilmu, masih lagi melayan kami yang bonus ciput ini macam anak kandung sendiri..haaa...ditatang bagai minyak yang penuh! (Kalau beliau dah jutawan, kita yang bonus 4, 5 angka ni consider ciput la kannn~)



11. Oh, lupa nak tambah, setiap suplemen Shaklee tiada silica gel. Ala, gel yang menyerap lembapan tu. Kalau kita beli kasut, benda tu mesti ada dalam kotak kasut kita tu. Haaa, itu yang paling saya suka jugak. Di samping, produk Shaklee ni majoritinya mempunyai expiry date yang panjang.

Cukuplah 11 dulu, banyak sangat lagi yang nak diceritakan.

Memadailah yang paling saya suka sebab dapat bantu orang sihat. Shaklee amat terkenal. Jadi kalau anda dah menceburi perniagaan Shaklee di bawah legasi saya nanti, anda juga pasti jatuh cinta berguling-guling Bollywood!

Sekian dahulu untuk sharing kali ini~

Eh, eh, saya pernah bercerita tentang ini di sini juga!
----------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik, "hot selling" di Malaysia ini??
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : FAEZAH ABDUL JALIL
Pengedar Sah Shaklee Kawasan SENAWANG, AMPANGAN, SIKAMAT, SEREMBAN 2, JELEBU
Shaklee ID [ No : 880125]
Fon : 013-3807761
Facebook : https://www.facebook.com/pages/Triple-FQ-Shoppe/153463454757147
Email : faezah010203@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 880125.
Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya, pengedar TERDEKAT anda!
----------------------------------------------------------------------------------------

1 comments:

  1. Terima kasih perkongsiannya. sendiri pakai sendiri dapat rasakan kebaikkanya. semuga terus sukses dgn produk ni.

    ReplyDelete

Copyright © 2015 FQ RayaKaya All Right Reserved