Breaking News
Loading...
Thursday 7 April 2016

Kenapa Susu Badan Merudum/Drop?

Anda ibu yang menyusukan bayi?

Nekad dan bercita-cita nak sampai umur bayi 2 tahun kan?

Tapi, selepas alami pengalaman sendiri, saya rasa program penyusuan badan ni tak semudah yang saya sangkakan.

Selain kena menjadi seorang yang pembersih, kena jadi seorang yang amat berdisiplin, kesihatan diri pon kena jaga betul-betul.

Ibu yang menyusukan bayi mudah penat.

Emosi juga mudah rasa terganggu sebab dah penat kan?

Proses mengepam, seandainya anda ibu menyusukan yang bekerja office hour, wajib 2-3 jam sekali.

Kalau ter-miss maka kuantiti susu akan affected!

Huwaaa!

Jadinya, kenapa susu badan drop?

Sebab kita mudah letih, lalu menjadi stress dan mudah rasa tak sihat.

Mari saya share apa yang saya ambil sewaktu breastfeeding journey anak yang kedua sehingga yang keempat ni.

Macam-macam fasa saya lalui dan Alhamdulillah Shaklee banyak membantu saya.

Dengan izin Allah, Shaklee hanya medium untuk saya berikhtiar.

Sewaktu perjalanan penyusuan bayi, badan memang mudah naik sebab asyik lapar kan?

Terperanjat juga sebab saya yang saiz M mendadak naik saiz L.

Stress bila segala baju yang cantik-cantik dah tak boleh pakai.

Huwaaaa!

Jadi, apa yang saya ambil sewaktu program penyusuan badan?




Ostematrix


B Complex



ESP

Vita-C Plus

Vita-lea

Alfalfa Complex

Ini semua yang saya ambil untuk program penyusuan badan yang eksklusif, Alhamdulillah memang tak campur formula milk.

Syukur!

Tapi kalau dah ambil suplemen Shaklee ni, disiplin yang lain mesti buat juga ye!

Mesti mengepam susu 2-3 jam sekali.

Mesti amalkan pemakanan yang sihat.

Mesti amalkan tips-tips kerohanian demi membanyakkan susu badan juga.

Jangan tinggal!

Jadi, kalau badan terbambam, makan banyak kan? Asyik lapar je!

Ini solusi dari Shaklee, yang saya makan juga di samping untuk kuruskan badan, juga membanyakkan kuantiti susu badan dan yang paaaaling best ape tau?

Menguatkan daya ingatan kita!

Inilah kebaikan Lecithin!

Lecithin
Jangan menangis dulu, solusi dah ada di depan mata!

Dapatkan set penyusuan dan pengurusan berat badan sekaligus dari saya ya!

Nak baca lebih lagi tentang set penyusuan?

Klik sini
----------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik, "hot selling" di Malaysia ini??
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : FAEZAH ABDUL JALIL
Pengedar Sah Shaklee Kawasan SENAWANG, AMPANGAN, SIKAMAT, SEREMBAN, SEREMBAN 2, JELEBU, MANTIN, NILAI, PORT DICKSON
Shaklee ID [ No : 880125]
Fon : 013-3807761
Facebook : https://www.facebook.com/pages/Triple-FQ-Shoppe/153463454757147
Email : faezah010203@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 880125.
Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya, pengedar TERDEKAT anda!
----------------------------------------------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015 FQ RayaKaya All Right Reserved